Gat in de markt in Twinkle Magazine

Trots zijn we op ons stukje over ons bedrijf in Twinkle magazine.

‘Er is nog veel te ontdekken op het gebied van port’

‘Het online aanbod van wijn en drank is vrij groot, maar een shop volledig gericht op de verkoop van port bestond nog niet. In dat gat zijn wij gesprongen met Vinhodoporto.nl’, vertelt Ruud Scholten, samen met Jasper Allersma oprichter en eigenaar van de webwinkel.

‘Het ondernemen zit in ons bloed. Met de drive om te ondernemen zijn we daarom op zoek gegaan naar een gat in de markt. Hierbij hebben we onze eigen passie voorop gesteld: wijn en alles wat daarmee te maken heeft’,aldus Scholten over de beweegredenen achter de online winkel.
Door enkel een assortiment van portwijnen aan te bieden, wil het duo zich onderscheiden in de markt. ‘Dankzij dat specialisme en onze brede productkennis kunnen wij onze klanten goed adviseren, zowel telefonisch als via e-mail. Daarnaast proberen wij consumenten enthousiast te maken over port door proeverijen te organiseren.’ Bij dit laatste ligt ook de grootste uitdaging voor het tweetal, laat Scholten weten. ‘Port wordt in Nederland vooral gedronken tijdens Kerstmis en Pasen, maar wij willen de verkoop het hele jaar door stimuleren. Daarnaast willen we een breder en jonger publiek enthousiast maken over port. Zo is bijvoorbeeld een witte port in combinatie met tonic heerlijk in de lente en zomer. Er is nog veel te ontdekken door Nederlanders en Belgen op het gebied van port en daar willen wij voor zorgen.’
De twee ondernemers willen aankomend jaar de wijngaarden van Portugal verder ontdekken en het assortiment uitbreiden. Daarnaast willen ze de bedrijfsvoering en de relaties met leveranciers optimaliseren. `Wij blijven ons namelijk verbazen over de zeer conservatieve houding van sommige leveranciers en fabrikanten. Wij hopen dat op korte termijn meer leveranciers de weg naar IT en de digitalisering van assortimenten weten te vinden’, aldus Scholten.

 

Terug naar het blogoverizcht